Mūsu visumā eksistē trīs objekti: Dievs, Dzīvās būtnes un
Matērija.
Matērija – tas ir pirmpamats, kas nav apveltīts ar dzīvo
enerģiju: zeme, ūdens, uguns, gaiss, izplatījums jeb telpa. Mūsdienīga cilvēka
uztverei šīs vielas ir nedzīvi priekšmeti, jo tām nepiemīt prāts un saprāts,
savukārt tās ir apveltītas ar savu katrai vielai īpašu un tikai viņai
raksturīgu enerģiju, tādēļ daudzos traktātos arī šīs vielas tiek uzskatītas par
dzīvām. Matērija nav mūžīga, tai ir sākums un ir beigas.
Dzīvās būtnes ir apveltītas ar dzīvības enerģiju, tie ir
cilvēki, dzīvnieki, kukaiņi, augi, tiek uzskatīti par dzīvām būtnēm, jo tām ir
saprāts un brīva griba. No visām dzīvajām būtnēm uz Zemes, cilvēks ir
vissaprātīgākais, tādēļ tiek uzskatīts par Zemes valdnieku. Dzīvā būtne ir
mūžīga, nekad nav dzimusi un nekad nemirst. Tas, ko esam raduši uzskatīt par
dzīvās būtnes nāvi ir tikai ilūzija, jo nāve pienāk matērijai, kas šinī
gadījumā ir dzīvās būtnes ķermenis. Dzīvā būtne turpina eksistēt.
Dievs, jeb Radītājs ir visu dzīvo būtņu un matērijas
pirmsākums. Pats Dievs nekad nav dzimis un nekad nemirst, tas ir mūžīgs, tam nav
nedz sākuma, nedz beigu. Viņš ir enerģiju kopums, kur enerģiju skaits un veidi
ir bezgalīgi. Dievs nav matērija, tādēļ arī cilvēkam, kas vēlas to izzināt
nākas tik grūti izprast Dievu. Lai arī Dievs nav matērija, viņš spēj materializēt
savas enerģijas. Tieši tādā veidā mēs redzam materiālo dabu un jūtam to ar
saviem materiālajiem jūtu orgāniem. Materiālā daba ir Dieva enerģijas
iemiesojums. Dievs ir tik liels, mūžīgs, pilnīgs un piepildīts ar tīrām un
dievišķām zināšanām, ka mēs to nespējam ieraudzīt un uztvert kopumā un tādēļ,
mums nav priekšstata par Dieva formu. Tēlains piemērs: substance, kurā dzīvo
zivis ir ūdens, bet ja kādai zivij izdotos uzdot jautājumu par to, kas ir
ūdens, viņa to nespētu izskaidrot, jo tādēļ, ka viņa ir tik ļoti saistīta ar
ūdeni, ka izskaidrot, kas ir ūdens, nebūtu viņas spēkos. Vai arī aplūkojot
milzīgu gleznu, nekad neviens nespēs to uztvert pilnībā, ja stāvēs pus metra
attālumā no tās. Lai to uztvertu, nepieciešams atkāpties vairākus metrus no
gleznas un vērot to pilnībā.
Dievs ir tas, kas mums dod brīvību, tādu, kādu esam
velējušies. Viņš ir tas, kas mūs aplaimo, Viņš ir tas, kas mums liek saskarties
ar grūtībām, bet Viņš nav laimes vai grūtību autors – autori esam mēs paši,
Viņš tikai izpilda mūsu vēlmes un rada iespējas tās realizēt materiālajā dzīvē
tādas, kādas esam tās „pasūtījuši”. Par vēlmēm un to pasūtīšanu, piepildīšanos
un nepiepildīšanos, nedaudz vēlāk, citos rakstos, jo tas ir atsevišķs un liels
temats.
Par cik, Dievam nav rupja fiziska ķermeņa, Viņu uzskata
par bezformīgu enerģiju. Tomēr, par cik visiem objektiem ir sava forma, tā ir
arī Augstākajam Saprātam, jeb Dievam. Ja Viņam tādas nebūtu, tad viņu nevarētu
uzskatīt par Pilnīgu un viņš būtu sev liedzis raksturojumu tādu kāds ir viņa
attālajiem veidojumiem Visumā. Viņa tēls viscaur ir garīgs, tādēļ arī
materiālajām jūtām un jūtu orgāniem ir netverams. Uztvert Dievu ir iespējams
tikai ar smalko ķermeni līdz kam var nonākt ar Absolūto Zināšanu palīdzību.
Tikai materiālās dabas objekti veido jūtām uztveramu
formu, savukārt dzīvajam būtnēm materiālās formas nav. Tomēr tās nav
bezformīgas, tām ir garīga forma. Augstākais Saprāts jeb Dievs „kvalitātes”
ziņā neatšķiras no dzīvajām būtnēm, lielā atšķirība starp Dievu un dzīvajām
būtnēm ir kvantitatīvajā attiecībā, tieši tāpat kā Saule un tās daļiņas, kas
silda Zemi. Saule ir dzīvā būtne ar savu formu un īpašībām, bet tās siltums un
gaisma ko jūtam, ir Viņas enerģijas.
Cilvēks, lai arī ir garīga būtne, viņam ir materiālais
ķermenis, kas ir sekas tam, ka atsevišķajai dzīvajai būtnei ir bijusi vēlme
valdīt pār materiālo dabu. Šī vēlme ir piepildīta, tomēr par tās kvalitāti un
kvantitāti nav atbildīgs Dievs. Tādā veidā mūsu garīga daba ir apslēpta, jeb
pārklāta ar materiālo, rupjo formu.
Pēc savas dabas dzīvā būtne un tās materiālā forma ir
pilnīgi atšķirīga pašos pamatos. Ķermeņi dzimst, aug un noveco. Veca cilvēka
ķermenis krasi atšķiras no jaundzimušā ķermeņa, tomēr visas dzīves laikā, mēs
jūtam kaut ko nemainīgu – sevis apziņa ir un paliek nemainīga. Tieši šī apziņa
arī ir „ES”. „MĒS” esam apziņa, kas caurauž visu materiālo ķermeni. „MĒS” esam
šī spēja just, vēlēties, domāt, darboties, mīlēt un ciest. Tad kad pametīsim
materiālo ķermeni, šādu darbību un sajūtu ķermenim nebūs, matērija iznīks. Tā
arī ir dzīves sajūtas būtības un šī sajūta ir mūžīga. Viņa nepārtraucas ne uz
mirkli, pat nāves brīdī MĒS turpinām dzīvot.
Mēs sevi izpaužam caur šo materiālo ķermeni, komunicējam
ar apkārtējo vidi, to uztveram un tai raidām signālus, tomēr mēs esam no tās
atšķirīgi, tieši tāpat ka cilvēks ir atšķirīgs no savas mājas, kurā viņš dzīvo
visu mūžu.
Dažādās dzīvības formas ir līdzīgas automašīnām, kas
atšķiras pēc formas, krāsas, aprīkojuma, spējām, kvalitātes, izmēriem un
funkcijām. Arī automašīnu ir radījis cilvēks liekot lietā savas vēlmes. Tieši
tāpat ir ar dzīvās būtnes ķermeni. Dzīvā būtne pati sev pasūta ķermeni balstoties
uz savām vēlmēm, kādu „mašīnu” sev uzražoja, ar tādu tagad jābrauc, līdz
radīsies iespēja to nomainīt. Labo un ļauno „darbu” uzkrājums ir pielīdzināms
bankas kontam, no kura var paņemt naudu automašīnas (ķermeņa) iegādei vai pat
jauna auto pasūtīšanai ar sev vēlamām ekstrām. Tas ir atkarīgs no tā, cik uz
konta ir naudas un iespēju. Dzīvā būtne saņem savu pasūtījumu, kur var vai nu
pavadīt laimīgi un to baudīt izmantojot visas ērtības, vai arī var ciest un būt
ar kaut ko apdalīts, piemēram ar glītu ķermeni, veselību, prātu vai pat
saprātu.
Katru sekundi mūsu ķermenis mainās, jo nav nekā
patstāvīga šinī mainīgajā materiālajā pasaulē. Un tad, kad ķermenis kļūst
izmantošanai nederīgs, iestājas tā saucamā nāve un tad materiālā daba mums
piedāvā jaunu ķermeni atkarībā no tā kādas ir mūsu vēlmes un „maksātspēja”. Tā
nu mēs atkal turpinām noķert „laimes putnu” šinī ciešanām pārpildītajā,
materiālajā pasaulē. Izrauties no šī dzimšanas un nāves riteņa var tikai ar
savu vēlmju palīdzību, organizējot tās tā, lai rodas nepārvarāma vēlme izaugt
garīgi un atgriezties Mājās pie Dieva.
Visas dzīves laikā mēs esam mijiedarbībā ar apkārtējo
pasauli un mūsu apziņā uzkrājas milzum daudz redzes, dzirdes un pieskārienu
veidē uztvertu objektu un tēlu. Daži no tiem tiek apzināti nekavējoties, bet
liela daļa nogulsnējas dziļi zemapziņā un „uzpeld” tad, kad atrodas kāds
katalizators, kas stimulē objekta parādīšanos apziņā. Tās var būt pieķeršanās,
uzmācīgas domas, vēlmes vai tie var būt ieradumi. Savukārt tie, kas
nogulsnējušies visai dziļi un ir kārtīgi nostiprinājušies, var pavadīt dzīvo
būtni pat vairākas dzīves un mūsdienu psihologi un psihoterapeiti tos izmanto,
lai atrisinātu savu klientu garīga rakstura problēmas.
Kā iepriekš minēju, mūsu šī brīža ķermenis veidojas no
iepriekšējo vēlmju un darbību kopuma. Tomēr tas nav galīgais slēdziens tam,
kādu ķermeni mēs iegūstam un ar kādu būsim spiesti dzīvot visu iemiesojuma
laiku. Visas dzīves laikā, mūsu garīgais, iekšējais stāvoklis atspoguļojas
fiziskajā ķermenī. Varētu pat teikt, ka fiziskais ķermenis ir garīgā jeb smalkā
ķermeņa spogulis. Visvienkāršākais piemērs ir tas, ko savā dzīvē ir apguvis
gandrīz ikviens. Piemēram, pēc sejas vaibstiem, jeb grimasēm var skaidri
noteikt kā cilvēks jūtas, ja viņš ir priecīgs, viņš smejas, bet ja viņam kas
sāp tad viņš raud. Cits piemērs uzskatāmi parāda cilvēka garīgo atpalicību vai
psihosomatisku slimību, kas neapšaubāmi izpaužas fiziskā ķermeņa kustībās,
manierēs, mīmika, acu skatienā vai balsī.
Bieži ir dzirdēts teiciens, „acis ir dvēseles spogulis”,
tā gluži nebūs jo acis ir cilvēka prāta spogulis, jo ir vistiešākajā veidā
saistītas ar cilvēka sesto jūtu orgānu – prātu. Tādēļ arī acu skatiens var būt
kā diagnostikas ierocis cilvēka domu „lasīšanai”, protams ir jāvelta liels
laiks, lai šo lasīšanas prasmi apgūtu. Tad, kad tas ir izdarīts, tad nav grūti
diagnosticēt ne tikai cilvēka slimības, bet arī ātri izveidot cilvēka slēptāko
īpašību sarakstu, kas savukārt dod iespēju prognozēt, kā veidojas šī konkrētā
cilvēka dzīve kopumā. Jo tas, kādi notikumi ir cilvēka dzīvē ir vistiešāk
saistīti ar cilvēka raksturu un uzvedību.
Tādā veidā mēs paši nesam pilnīgu atbildību par savu
dzīvi un notikumiem, un nelāgais ieradums visās nelaimēs vainot Dievu vai ļauno
likteni, neiztur kritiku. Vai nešķiet savādi, ka cilvēka nelaimju gadījumā kāds
noteikti ir vainīgs, tikai ne viņš pats, savukārt, kad cilvēks gūst panākumus
vai viņam šķietami laimējas, viņš visu „slavu” velta sev? Tomēr arī teiciens
„pats savas laimes kalējs”, apgāž iepriekšējo dīvaino paradumu. Šīs dzīves
laikā mēs baudām augļus no tā sējumu lauka, ko sējām pagājušajā dzīvē, tās
vēlmes un rīcība, kas iepriekšējā dzīvē ir bijušas dominējošās, arī veido
dzīvās būtnes likteņa skeletu. Tomēr skelets ir apvilkts ar ādu un šis „maiss”
piepildīts ar citām vērtīgām lietiņām. Šo lietu kvalitāte ir atkarīga ne tikai
no iepriekšējās dzīves, bet arī no esošās dzīves. Liela daļa rakstura iezīmju
pāriet no vienas dzīves uz citu, tādēļ arī bērni nedzimst visi vienādi ka
baltas papīra lapas uz kuram viņu vecāki sastāda sarakstu ar rakstura īpašībām
un rakstura īpatnību niansēm.
Ja cilvēka domas un vēlmes atrodas dzīvnieka līmenī, viņš
var saņemt dzīvnieka ķermeni un pilnībā izbaudīt tās vēlmes, kuras ir auklējis
un lolojis iepriekšējā dzīvē. Tomēr, atzīmēšu, ka, lai saņemtu šādu ekskluzīvu
atpakaļ kritienu, ir kārtīgi jāpapūlas un cilvēka vēlmēm un domām, kā arī
darbībām ir jābūt dominējošām visas dzīves garumā. Ja jūs mīlat nekvalitatīvu
pārtiku visas dzīves garumā to baudāt un atzīstat par labu esam, tad iespējams
nākamā iemiesojuma ķermenis jums var būt sivēna forma, kur šim ieradumam jūs
varēsiet nodoties uz visiem simts procentiem. Pārtikas atlieku, dubļu un
izkārnījumu maltīte sivēnam šķiet norma un daba to ir paredzējusi par pārtiku
tieši sivēnam, nevis cilvēkam. Dievs piepilda visas vēlmes, arī šo. Tas, ka
jums uznāks uzmācīga doma ēst, gulēt un kopoties, atmetot visas morāles un
ētikas normas, vel nenozīmē, ka pakāpeniski kļūstat par dzīvnieku jau šinī
dzīvē. Savukārt, ja šīs ir jūsu dzīves prioritātes un nekas cits jums nav
svarīgs, tad nu jārēķinās ar draudošajām sekām. Tomēr nevēlos jūs biedēt un
atvainojos par tik krasu piemēru, bet to nepieminot es jūs būšu apšmaukusi.
Iespējams, ka lielāka skaidrība radīsies tad, kad lasīsiet šī bloga pēdējos
rakstus un būsiet apkopojuši secinājumus par lasīto. Protams, patiesībā viss
nav tik primitīvi ka augstākminētajos piemēros, smalkie cēloņu un seku likumi
rodas daudz sarežģītāk un lai tos pilnība izprastu nepietiks tikai ar šo
rakstu izlasīšanu. Būs jāstrādā!
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru